Запрошуємо вас до обговорення
теми «Попередження комп'ютерної адикції учнів». Цікаво
почути ваші думки з наступних аспектів проблеми: - Чи є прояви комп'ютерної залежності серед учнів Вашого навчального
закладу чи у Вашої дитини? - Які психологічні та фізіологічні симптоми комп'ютерних адиктів? Комп'ютерна залежність
(адикція, кіберадикція) Проблеми залежності виникають
тоді, коли час, що проводиться за комп'ютером, перевершує допустимі межі
(насправді ці межі ніким не визначені), і виникає патологічна пристрасть і
необхідність знаходитися за комп'ютером більше часу. Лякає те, що комп'ютерна
залежність формується набагато швидше, ніж інші розлади психіки. Проте
залежність виникає далеко не завжди, а лише тоді, коли психіка дитини з якоїсь
причини потребує втечі від реальності, тобто комп'ютер виступає лише
каталізатором адикції, а не її причиною. Втеча від реальності не є втечею від
соціуму, бо тут людина відсторонюється не від суспільства, а від об'єктивної
реальності взагалі, за допомогою іншої реальності - віртуальної, оскільки у
реальному світі залежна людина відчуває себе некомфортно. Важливою особливістю
залежної поведінки дітей та молоді є можливість легко переходити від однієї
залежності до іншої. Доволі часто в них виявляється перемінне існування різних
видів залежності (науковці називають залежну поведінку адикцією, яка заміняє
всі види соціальної активності, а залежних людей - адиктами), що характеризується
різкою зміною поведінки, депресивними й особистісними розладами.
Сьогодні виділяється 5 типів комп'ютерної
залежності: 1.
Нав'язливий серфінг
(мандрівки в мережі, пошук інформації з пошукових сайтів). 2.
Схильність до
онлайнових біржових торгів та азартних ігор. 3.
Віртуальні
знайомства. 4.
Кіберсекс
(захоплення порносайтами). 5.
Кіберадикція
(залежність від комп'ютерних ігор). Стадії залежності: -
Стадія легкого
захоплення. Коли людина один чи кілька разів пограла у рольову комп'ютерну гру,
вона входить у смак, їй починає подобатися комп'ютерна графіка, звук, сам факт
імітації реального життя чи якихось фантастичних сюжетів. -
Стадія захоплення.
Фактором, що свідчить про перехід людини на цю стадію формування залежності, є
поява в ієрархії потреб нової потреби — грати в комп'ютерні ігри. Гра в
комп'ютерні ігри на цьому етапі має систематичний характер. Якщо людина немає
постійного доступу до комп'ютера, можливі досить активні дії з усунення цієї
перешкоди. -
Стадія залежності.
Залежність може оформлятися в одній з двох форм: соціалізованій та
індивідуалізованій. Соціалізована форма ігрової залежності відрізняється
підтримкою соціальних контактів із соціумом (хоча переважно з такими ж ігровими
фанатами). Ці гравці люблять грати за допомогою комп'ютерної мережі один з
одним. Ця форма залежності менш згубна для психіки, ніж індивідуалізована
форма. Людина не відривається від соціуму, не усамітнюється в собі. Чекаємо на Вашу
думку! Звертаємо увагу батьків на он-лайновий
тест, який допоможе з орієнтуватися чи потрібна допомого дитині у подоланні
проблем пов'язаних з віртуальним простором https://docs.google.соm/sргеаdsheet/vіе...Мm9Вb2с6МQ |