Cвяткування 70 років Перемозі у Великій Вітчизняній Війні
12.10.2012р. Олімпіадні завдання з історії для учнів 7-10 класів
олімпіадні завдання з історії from Irina Zerkal
29 вересня 2011р. в Першотравенській ЗШ № 3 відбувся вечір пам’яті жертв Бабиного Яру , присвячений 70 – ій річниці трагедії.
Під час німецької окупації Києва у 1941—1943 роках Бабин Яр став місцем масових розстрілів німецькими окупантами мирного населення і радянських військовополонених. Лише 29 та 30 вересня 1941-го року тут розстріляли майже 34 тисячі євреїв. У різних публікаціях даються різні цифри загальної кількості знищених у Бабиному Ярі — приблизно від 70 тисяч до 200 тисяч осіб. У 1946 році на Нюрнберзькому процесі наводилася оцінка близько 100 тисяч осіб, згідно з висновками спеціальної державної комісії для розслідування нацистських злочинів під час окупації Києва.
5 – й клас
Тема: Урок-узагальнення з теми «Козацька Україна».
Мета:повторити та узагальнити знання учнів з теми «Козацька Україна»,підвищити їх пізнавальну активність;
розвивати вміння індивідуальної та групової роботи під час підготовки до уроку та на уроці;
виховувати інтерес до минулого,почуття патріотизму,національної гордості.
Тип уроку:урок-узагальнення.
Обладнання уроку:портрети гетьманів,дерево знань.
Зміст уроку.
Ι.Організація класу.
ΙΙ.Повторення та узагальнення знань учнів.
1.Вступне слово вчителя.
Ми закінчили вивчення теми «Козацька Україна». Сьогодні ми здійснимо уявну подорож в далекі 17-18 ст.на українські землі в добу козацтва.Згадаємо видатні події та видатних історичних діячів.Але щоб здійснити участь в цій подорожі необхідно сказати «пароль».Паролем може бути будь-яке поняття,дата,подія,історична особа з теми «Козацька Україна».Називаємо один за одним.
2.Гра «Пароль».
3.Гра «Дерево знань».
Серед названих слів було багато понять.Щоб подорож була успішною вам необхідно згадати значення цих понять. В цьому нам допоможе дерево знань.Для цього необхідно вийти до дошки зірвати плід і з вказаним поняттям скласти речення чи дати визначення. (Козак,гетьман,чайка,клейноди,національно-визвольна війна,Запорозька Січ,козацька рада.)
4. «Мозковий штурм».
-Хто із українських гетьманів, на ваш погляд,був найбільш послідовним захисником українського народу,українських земель.
(Діти називають імена гетьманів,а вчитель записує їх на дошці.)
-Із названих імен виберіть двох,на ваш погляд,найбільш вида-тних гетьманів українського козацтва.
(Напроти імен,які називають діти,ставимо відмітки).
Найбільш видатними гетьманами українського козацтва ви назвали Петра Конашевича-Сагайдачного,Богдана Хмельницького,Івана Мазепу.
5.Робота в групах.
( Об’єднуємо учнів в три групи.)
Зараз ви відправитесь в уявну подорож в 17-18 ст..Вам необхідно зібрати факти,які підтверджують,що П.Конашевич-Сагайдачний,Б.Хмельницький,І.Мазепа були видатними історичними особами,славними синами українського народу.
Ι група:П.Конашевич-Сагайдачний.
ΙΙ група:Б. Хмельницький.
ΙΙΙ група:І.Мазепа
Свій звіт учні повинні почати зі слів «Ми вважаємо гетьмана… видатною історичною особою ,тому що він…».Групи уважно слухають звіти,якщо мають додаткову інформацію ,то доповнюють відповіді.
6.Вікторина.
1)Вкажіть,яка подія відбулась:
1556 р. 1654 р.
1616 р. 1667 р.
1621р. 1764 р.
1648-1657 р. 1775 р.
2)З якими подіями української історії пов’язані міста:
Полтава,Хотин,Кафа.
3)Дайте відповідь на запитання:
-Хто був останнім гетьманом України?
-Хто був останнім кошовим отаманом Запорозької Січі?
-Яке місто було столицею Української козацької держави за часів Б.Хмельницького?
-Назвіть видатного українського філософа 18 ст..
-Назвіть видатного літописця доби козацтва.
-Де Б.Хмельницький отримав перші перемоги за часів національно-визвольної війни?
ΙΙΙ.Підсумок уроку.
Ιv.Домашнє завдання.
Скласти
кросворд з даної теми.