17.12.2012р. Гра – вистава «Я і мої права»

Учні 8-Б класу Першотравенської ЗШ №3 в рамках Тижня права провели для школярів початкових класів гру – виставу «Я і мої права». Мета заходу: познайомити дітей з їхніми правами, зазначеними в Конвенції ООН про права дитини.

   


  


12.10.2012р. Олімпіадні завдання з правознавства для учнів 9-10 класів



Правовий КВК .9 клас

   Мета:виховання в учнів інтересу до правових знань,популяризація                правових законів,формування правової свідомості школярів.

    Учасники: учні 9-х класів

Хоруженко В.М.

Хід гри

 Сьогодні на нас чекає захоплива гра,ми помандруємо країною Права,Закону і Моральних норм.У грі зустрінуться дві команди,які змагатимуться за звання «Кращі знавці права».Я запрошую на сцену команди для привітання.

1 – й конкурс «Візитна картка»--Привітання,назва команди,девіз. (5 б)

 

2-й конкурс «Хто найшвидший»

Ведучий:Вам необхідно відповісти на запитання. Уважно слухаєте запитання,піднімаєте руку . Право виступу належить тій команді,яка була першою. Якщо команда не відповідає,право на відповідь надається суперникам. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.Після конкурсу журі підраховує кількість балів.

 

1)Конкретна життєва обставина,з якою пов'язується виникнення,зміна або припинення правовідносин?    (Юридичний факт)

2)Чим злочин відрізняється від проступку?  (Ступенем суспільної небезпеки)

3)Правило поведінки,зафіксоване в нормативних актах,таке що охороняється державою і є обов'язковим?  (Норма права)

4)Обов'язок людини зазнати певних обмежень у разі вчинення правопорушення — це..?   (Юридична відповідальність)

5)Соціальні відносини,що регулюються нормами права  (Правовідносини)

6)У якому документі записані правила поведінки учнів?  (Статут школи)

7)Яким чином ви можете захищати порушення ваших конституційних прав?  (Звернутися до суду)

8)Сумлінне виконання існуючих правил поведінки?  (Дисципліна)

9)Орган завонодавчої влади?  (Парламент;Верховна Рада)

10)Винна протиправна дія чи бездіяльність особи,за яку постає юридична відповідальність?  (Правопорушення)

11)Винне протиправне діяння, що порушує норми кримінального права і завдає шкоди найбільш важливим суспільним відносинам?  (Злочин)

12)Один з видів прямої демократії, за якою громадяни безпосередньо висловлюють свою думку з будь якого питання шляхом всенародного голосування?  (Референдум)

13)Який сучасний міжнародно-правовий акт  існує в галузі прав дитини?  (Конвенція ООН про права дитини)

14)Продовжіть речення:”Ніхто не може бути свавільно позбавлений...”?  (життя)

15)Як називаються права та свободи людини,покликані забезпечити її особисті потреби?  (Особисті або громадянські)

16)Із якого віку громадяни України мають право бути засновниками дитячих організацій?  (З 15 років)

17)Який освітній рівень ,згідно з Конституцією України,є обов'язковим?  (Повна загальна середня освіта)

18)Який міжнародно-правовий акт закріплює права й свободи людини?  (Загальна декларація прав людини)

19)Закінчіть вислів:”Не може бути іншого справжнього законодавця окрім...?  (Народу)

20)”Головний і найбільш істотний зміст права складає...”?  (Свобода)

21)”Перша умова виправлення—визнання своєї ...”?  (Провини)

 

3 – й конкурс”Конкурс капітанів”  (6 б)

     Розв'язати правові ситуації

1)Хто,згідно з указом,виданим321 року  римським імператором Константиком 1,мав 1 день на тиждень відпочивати?  (Раби,судді)

2)Що мав на увазі Бернард Шоу ,коли говорив:” У кишені мого приятеля  бікфордів шнур,на одному кінці якого — вогонь,на іншому- дурень?  (цигарка)    

3)Старовинний англійський вираз:”Для тебе коноплі вже посіяні” не передбачав гарного настрою у того,кому це казали. Чому?  (Із конопель виготовляли мотузку для шибениці)

4)Громадянин Петренко,учень. Йому 16 років. Він звинувачується  в

 тому, що під час руху поїздів підкладав на залізничну колію предмети. Петренко заявив,що він не підозрював,що своїми діями створював загрозу залізничному рухові і його дії взагалі не є злочином. Як це вплине на вирок суду?  (Ніяк:незнання закону не звільняє від відповідальності)

5)У суді громадянин Злотник Віктор звинувачується у скоєнні хуліганських дій щодо потерпілого Решетняка Івана. Підсудному загрожує від 3 до 8 років у в'язниці в колонії посиленого режиму. Злотник просить суд пом'якшити вирок, мотивуючи це тим,що на час скоєння злочину він був у стані  алкогольного сп'яніння і не тямив,що коїв. Чи вплине цей аргумент на користь підсудного?  (Ні:навпаки,злочин скоєний у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння,карається ще суворіше)

6)Замість того,щоб піти до школи,учень 7 класу(13 років)Іванчук Ігор пішов на територію місцевого сільгосппідприємства і пошкодив там 2 редукторні двигуни з метою заволодіння кольоровим металом із наявних двигунів. Хто буде нести відповідальність за це правопорушення:особисто Ігор,чи його батьки?  (До 14 років відповідальність за дитину несуть батьки)                                                    7)Батьки 17-річного Олександра вирішили виїхати на постійне місце проживання до Естонії,звідти родом батько.При цьому вони подали заяву про вихід із українського громадянства та придбання естонського громадянства. Хлопець не хоче розлучатися з батьками і готовий переїхати з ними до Естонії,але не хоче втрачати українського громадянства. Чи вдасться Олександру зберегти українське громадянство?

8)Під час навчання у Дніпропетровському національному університеті Світлана вийшла заміж за громадянина Китаю . Після закінчення навчального закладу молода сім'я виїжджала жити до Китаю. Через рік у них родилася дівчинка. Чи має дівчинка право на українське громадянство?

 

 

4 – й конкурс «Ми — вам,ви — нам»  (5 б)

     Команди розігрують сценки, у яких містяться правові  запитання до суперника.

Допоможіть розв'язати суперечку. Кого можна вважати дитиною?  (Згідно з Конвенцією про права дитини,дитиною вважається особа,яка не досягла 18-річного віку)

 

 5 – й конкурс. «Домашнє завдання» Захист газети на правову тематику

 

6 – й конкурс «Конкурс ерудитів».( 2 хв.на підготовку). (по 2 б)

 Команди вибирають конверти з завданнями.

Поясніть поняття:

Закон                                Біпатриди

Апатриди                        Громадянство

Галузь права                    Кодекс

Права і свободи              Право

Подія                               Дія

 

 

      Гра з уболівальниками

 

1)Основний закон України?  (Конституція)

2)Основний документ громадянина?  (Паспорт)

3)Захисник у суді?  (Адвокат)

4)Той,хто бачив злочин?  (Свідок)

5)Куди слід звернутися,якщо ви стали свідком ДТП?  (До міліції)

6)Вашого друга затримали працівники міліції,як він стверджує,побили,куди слід звертатися?  (До прокурора)

7)Доказ того ,що підозрюваний у скоєнні злочину перебував у цей час у зовсім іншому місці?  (Алібі)

8)Яка галузь права регулює майнові та деякі немайнові відносини?  (Цивільне право)

9)Вкажіть,який вид відповідальності наступить  в даних ситуаціях:

а)Іван С.за підробленими ним документами отримав у банку велику суму грошей  (Кримінальна)

б)Галина Б. не сплатила кредит  за придбаний комп'ютер.  (Цивільна)

в)Павло П. запізнився на роботу без поважної причини.  (Дисциплінарна)

г)Світлана Ш. керуючи авто,перевищила швидкість.  (Адміністративна)

 

    Підведення підсумків правового КВК.




Разработки внеклассного мероприятия по Правоведению для 9-11 кл.

Учитель Истории и Правоведения Руденко Анна Михайловна

Правовой турнир
Цель: воспитывать у учеников интерес к правовым знаниям, популяризировать правовые законы, формировать правовую культуру учеников.
Оборудование: карточки с заданиями; высказывания о праве;
Участники игры: 10-х и 11-х классов.

Правовой турнир «Магистры юстиции»
Цель: -Популяризировать правовые знания, формировать правовую культуру среди ученической молодежи, правовые знания и навыки правомерного                           поведения для реализации своих прав и обязанностей.
          - С помощью познавательно-учебных игр вызвать интерес к игрокам правоведения.
Оборудование: высказывание «Закон суров, но он закон», карточки с юридическими ситуациями.
Участники игры: ученики 9-х классов.

Скачать