7 КЛАС               

1. Письмово розкрий зміст одного з висловів (обсяг висловлювання – 6-7 речень). o Справжнє свято – це лад у душі o Усе життя – це боротьба і пошук o Ранкова пора найдорожча, вечірня втома найцінніша. (12 балів)

2. Подані фразеологізми погрупуй за синонімічними рядами та запиши. Визнач значення кожного ряду. Зразок. Пройти крізь сито й решето; пройти вогонь і воду; собаку з’їсти – зазнати випробувань. Будувати повітряні замки; байдики бити; правити теревені; лежати на боці; гнути всячину; жити в хмарах; розводити балачки; сидіти склавши руки; точити ляси; плескати язиком; ловити жар-птицю; плювати в стелю. (6 балів)

3. Добери означення до поданих іменників. Утворені словосполучення запиши. Зразок. Путь – рівна путь. Шампунь, мозоль, нежить, ступінь, тюль, глазур. (6 балів)

4. Перепиши речення, передавши числа словами. З 50-х років ХХ ст. до 2001 року столиця України уклала угоди про дружбу та співробітництво із 46 містами світу. У 1997 – 2000 роках підприємства Києва здійснювали зовнішньоторговельні операції з організаціями 166 держав. (5 балів)

5. Перепиши, іншомовні слова, де це можливо, замінивши українськими відповідниками (словами або словосполученнями). Давайте, джентльмени, уладнаємо конфлікт. Тим паче, що від постраждалих претензій немає. Які претензії за форс-мажорних обставин? Але звітувати про інцидент доведеться… (4 бали)

6. Відредагуй подані речення, запиши їх. 1.Він завжди дуже піклувався за дітей. 3. Завдяки дощу я підхопив нежить. 4. Із-за цих обставин командировку довелося відкласти на тиждень. 5. Для багатьох відома ця мелодія. (4 бали)

 

10 КЛАС      

1. У формі роздуму продовж висловлювання (обсяг – 1 стор.), дотримуючи публіцистичного стилю. Хто свого часу творив імідж, скажімо, Лесі Українці чи Соломії Крушельницькій? Та ніхто. Донедавна й не було таких понять: імідж, рейтинг. Однак ці люди самі собі творили популярність можливо, і не прагнучи її. Титанічною працею творили, потужним талантом своїм. А нині? Кого беруть за взірець молоді люди? … (12 балів)

2. Склади й запиши речення з кожним із поданих слів так, щоб був розкритий відтінок значення кожного з них. Борець – поборник – ратоборець. (4 бали) 3. Випиши з речень фразеологізми. Письмово розкрий значення та вкажи походження кожного з них. 1. Вожді, пророки, славні вояки – їм не судилось канути у Лету, їх імена палають, як зірки. (М.Луків.) 2. Мого народу згублені кровини – неопалима купина калини. (М.Боровко.)

3. Мальвам розкішним вклонись біля тину. Легко тут дишеться блудному сину. (Б.Дегтярьов.) 4. Ми любимо забутих предків тіні, та вколо нас – нащадки молоді. (М.Рильський.) (4 бали)

4. Перепиши, на місці крапок устав дібрані до виділених слів антоніми. Життя складається з контрастів. Є урвища і є мости. Шанс дарувати й шанс - …. Є світло й … . Я і ти. Є джерело, і є … . Є зло й … . І пекло, й … . Є «так» і «…». Є «за» і «…». Прощення й … – Вибирай. Л.Бенедишин. (3 бали)

5. Запиши подані слова, знявши риски. Будь/у/кого, екс/чемпіон, все/таки, все/ж/таки, таки/все, ні/на/чому, аби/хто, аби/коли, ні/який, ні/з/ким, з/по/між, із/за, не/мов/би/то, стільки/то, навряд/чи, тому/що, іди/ж/бо. (3 бали)

6. Запиши слова в потрібний рядок. Аварія, бажати, бараболя, вакуум, візуальний, ганьба, гордота, дружба, індикатор, камінь, ланіти, латентний, лляний, пательня, пахан, питний, приналежність, ралі, ретельний, співпадати, шуйця. Архаїзми: … Діалектизми: … Терміни: … Загальновживана лексика: … Жаргонні слова: … Росіянізми: … (6 балів)

 

 

 


14.12.2012 р.
Тема уроку: Основні види речень
Мета: повторити відомості про речення, розвивати вміння визначати та будувати речення, виховувати самостійність
Клас: 10-Б
Вчитель: Бокова Н.О.
Мультимедійна презентація – Пігович Лилія





Завантажити


Використання елементів текстоцентричної технології на уроках української мови

Практикум 


  Матеріал посібника відповідає сучасним досягненням теорії і практики навчання української мови й розвитку мовлення. Містить зразки роботи з текстом. Рекомендовано вчителям української мови і літератури загальноосвітніх шкіл

Автор. Гапонова Т.І.

Скачать
 


День соборності України


Усний журнал


Мета: Прищеплювати любов та повагу до України, пошану до героїчного минулого держави, виховувати патріотичні почуття, почуття національної гідності.

Автор. Гапонова Т.І.

Скачать

Літературна композиція
(дослідження)

«Цей хліб, що світить на
моїм столі» (Д. Павличко)

Мета заходу: Ознайомити учнів з історією хліба, шануванням хліба різними народами; поглибити знання учнів про роль хліба в житті українців; виховувати пошану до праці хлібороба, шанобливе ставлення до хліба.

Обладнання: Колоски, хлібина на вишитому рушнику, ілюстрований матеріал, викладка літератури, музичне оформлення – пісні про хліб.

Автор. Гапонова Т.І.

Скачать часть1

Скачать часть2