Головна » 2012 » Січень » 19 » 19.01.2012 р. Використання засобів Power Point на уроках
06:23
19.01.2012 р. Використання засобів Power Point на уроках
Вже ні для кого не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання у під час вивчення будь-якого предмету



Це – навіть не твердження, а практично догма, якої вимагає час, адже вчителю у його прагненні популяризувати, мотивувати увагу учнів до вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа, який яскраво, талановито і нав’язливо спонукає дитину до безкінечного перегляду телепрограм, мандрів "бродилками" та "стрілялками", фанатського руху – список принад залежить від віку дитини та можливостей батьківського гаманця.

Крім того, витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою насамперед забезпечити нащадка гарним засобом навчання, багато хто з батьків не розуміє, що сам по собі комп’ютер – це своєрідна tabula rasa, яка буде виконувати лише ті функції, які у неї закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає ігрова або Інтернет залежність.

Тому саме учитель має виховувати бажання застосувати улюблену іграшку для здійснення навчання. І хоча на сьогоднішній день існує безліч програмових засобів для вивчення іноземної мови, проте більшість із них орієнтовані на індивідуальну роботу плюс вартість якісних зразків часом є захмарною, до того ж в будь-якому разі дитина потребуватиме консультацій та керівництва у їх використанні.

На допомогу можуть прийти засоби Power Point (складової Microsoft Office) – програми, яка дозволяє створювати та демонструвати яскраві презентації на будь-яку тему, що цікавить вас, тут і зараз. І хоча технологію створення мультимедійних презентацій вивчають сучасні студенти педагогічних вузів, для досить великої кількості практикуючих учителів подібний засіб є незнайомим. Отже, що ми можемо досягти, створивши та продемонструвавши учням презентацію?
Інформація, яку ви прагнете донести, може бути проілюстрована матеріалами з високою якістю картинки, яка не буде залежати від якості друку вашого принтера – а саме, репродукціями, діаграмами, фото, а також аудіо та відеоматеріалами.
Переваги, викладені у попередньому пункті, приваблять увагу учнів, дозволять їм створити свої, індивідуальні асоціації відповідності інформації тому ілюстративному матеріалу, який ви підібрали - це дає можливість диференціювати підбір матеріалу відповідно до потреб конкретної групи дітей.
Вибудувавши процес показу презентації "по кліку", тобто коли перехід до слідуючого пункту відбувається після клацання лівою клавішею мишки, ви зможете пристосувати темп подачі матеріалу до потреб аудиторії безпосередньо у процесі демонстрації і залишити час для можливих пояснень та уточнювань, чого не дозволяє, наприклад, перегляд фільму.
Вам не доведеться витрачати час на організацію матеріалів перед уроком – створивши презентацію один раз та зберігши її на електронних носіях, ви зможете використовувати її будь-коли.
Оскільки ви не залежите від автора, як це відбувається у випадку використання готових програм для вивчення мови, ви зможете створити таку презентацію, яка відповідає саме вашим вимогам, потребам учнів та стилю подачі матеріалу.
Створивши власну презентацію, яка відповідає програмовим вимогам саме цього класу, ви можете надати її у користування учням для самостійного опрацювання вдома, адже не секрет, що комп’ютерних програм, орієнтованих на прийняту у школі систему роботи практично не існує – в більшості випадків вони створені відповідно до авторських методик і є не дуже зручними для застосування в процесі уроку.
І не остання річ - робота в середовищі Power Point вивчається у курсі інформатики, відповідно, ви зможете мати ще один привід для співпраці з учнями, ділячись набутим досвідом, прохаючи про допомогу чи залучаючи до роботи – а це вже працює на імідж і є аж ніяк не останньою перевагою у поданому списку.

Отже, ви зацікавились такою формою роботи? Та якщо ви зовсім не знайомі з роботою в Power Point, не варто впадати у відчай. Ось декілька порад із досвіду опанування цим ресурсом:
Перегляньте готові учнівські презентації, які було створено на уроках інформатики. Знайдіть такі, які є найближчими вам за естетичними оформленням та змістом – їх автори можуть стати вашими консультантами.

Залучившись підтримкою вчителя інформатики, створіть спільно зі своїм консультантом декілька пробних презентацій – на своєму власному досвіді я переконалась, що саме такий шлях – найлегший порівняно з самостійними спробами оволодіти Power Point за допомогою підручника чи навчаючої програми.

Організуйте свою роботу за таким планом:

Підготовчий етап.

Виберіть навчальну тему та мету створення презентації: введення матеріалу та демонстрація наочності до нього чи практичне застосування знань (заповнення пропусків у поданих словах та реченнях, відповіді на питання відповідно до поданого матеріалу, опис ілюстрації з застосуванням щойно вивчених слів, дискусія щодо коментарів до фото або картини тощо) або й поєднання обох аспектів, продумайте, яке місце має займати презентація у структурі уроку.

Створення презентації.
Напишіть сценарій, у якому структуруйте матеріал за слайдами, дайте назву кожному слайду презентації, доберіть наочний аудіо, відео та візуальний матеріал.
Визначтеся із кольорами та стилем шрифтів та слайдів. Хоча багатство засобів Power Point спокушає застосувати їх усі, пам’ятайте: у роботі мають бути не більше двох видів та кольорів шрифту, стилістичне рішення фону не повинно справляти агресивне та втомлююче враження, адже ми прагнемо звернути увагу аудиторії не на барви – зрештою, кінцевий продукт не повинен нагадувати низькопробний рекламний ролик.
Якщо ви ще здобуваєте досвід користувача Power Point, попросіть консультанта виставити зміну слайдів та ефектів "по кліку" - так ви убезпечите себе від фіаско під час демонстрації.
Протестуйте свій продукт на сторонніх глядачах та відкорегуйте презентацію відповідно до їх зауважень.

Застосування презентації на уроці.

Готуючись до уроку, потренуйтесь у керуванні презентацією – незручно виглядати "чайником", якщо забудеш, що і як. Під час підведення підсумків уроку попросіть дітей висловити своє враження від застосування нового засобу навчання, щоб врахувати їх зауваження у подальшій роботі. Демонстрацію презентації можна повторити на наступному уроці на етапі мовної розминки або активізації опорних знань, а також на підсумковому уроці – тоді вже можна доручити учням коментувати слайди презентації. І навіть якщо ви викладаєте у класі "просунутих хакерів" і їх аж ніяк не вразили ваші титанічні зусилля – що ж, ось вам і тема для спільного проекту! Не соромтесь звертатись за допомогою до учнів – адже вчитися ніколи нікому не пізно.

А тим більше - вчителю у власних учнів.

Автор: О.Країло



За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 29.01.2010
Переглядів: 551 | Додав: af1311 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
Whoever wrote this, you know how to make a good aritcle.

Ім`я *:
Email *:
Код *: