06:30
19.01.2012 р. Готуємось до інтерактивного уроку.
Якщо вам поталанило й у вашій школі з'явилась диковина - інтерактивна дошка, - відразу... з'являється чимало запитань


Дошка встановлена й готова до роботи - як її найкраще використовувати? Які програми потрібні для цього? Як за їх допомогою підготувати по-справжньому сучасний урок? У вас може скластися враження, що це суцільний головний біль... Але це не так!

Матеріали, підготовлені за сприяння фірми "АВ-ПРО" - офіційного дистриб'ютора інтерактивних дошок "Panasonic" в Україні, допоможуть вам зняти майже всі проблеми.

Монтуємо без проблем... Насамперед треба акуратно розпакувати нову дошку та ретельно ознайомитися з комплектацією. Вона може бути різною, але найголовніше - сама дошка: її треба в першу чергу закріпити на стіні. Від того де ви її розташуєте, будуть залежати місце та спосіб кріплення проектора. Стандартне пристосування для цього припускає різні варіанти, навіть під самою стелею, але завелика висота може не дозволити відрегулювати зображення на дошці. Із практики можна порадити монтувати дошку на невеликій відстані від бокової стіни (бажано протилежної від вікон). Це дозволяє ще і зберегти в кабінеті традиційну дошку на своєму звичайному місці в центрі. Окрім того - не бовтатимуться кабелі, та й довжина їх буде цілком прийнятною: адже проектор, комп'ютер і дошку доведеться з'єднувати! Кріплення, якщо воно не входить до комплекту, можна придумати та зробити з підручних матеріалів самим. Порада: воно мусить мати естетичний вигляд. Раціонально закріплений і відрегульований проектор у подальшому жодних регулювань не потребує - ви будете працювати з ним за допомогою пульта.

Принциповим моментом зручної роботи вчителя з мультимедійною системою є облаштування так званого "трикутника комп'ютер - монітор - проектор". Щоби позбутись необхідності постійно висмикувати на відеовході комп'ютера кабелі від монітора та проектора, найкраще продумати вивід зображення на монітор через проектор, тобто з комп'ютера відеосигнал іде на проектор, а з проектора - на монітор. Для цього необхідно мати два три- чи п'ятиметрових відеокабелі або підібрати подовжувачі необхідної довжини. Запам'ятайте: чим ближче ваш комп'ютер розташовується до проектора, тим краще якість зображення на моніторі.
Готуємо дошку до роботи... Якщо інтерактивна дошка, проектор і комп'ютер установлені належним чином, на черзі встановлення програмного забезпечення. Його призначення: комп'ютер має "виявити" дошку, тобто її треба зробити працездатною.

Інтерактивна дошка фірми "Panasonic" має диск із програмним забезпеченням і докладною інструкцією про його установку. Якщо додержуватись цих інструкцій, жодних складностей не очікується. А якщо з установкою виникли проблеми, спеціалісти фірми "АВ-ПРО" завжди допоможуть вам.
Можна приступати... До складу програмного забезпечення інтерактивної дошки входять засоби для підготовки матеріалів до уроку. Програми ці різні, для кожної моделі своя. Радимо звернути увагу на:
зручність інтерфейсу;
можливості програми для роботи з дошками різних моделей;
наявність колекції готових об'єктів з інтерактивними елементами, яку можна постійно поповнювати власними експонатами.
Якщо використовувати звичну термінологію, програма «Notebook» дозволяє виготовляти свого роду «презентацію» до уроку, що складається з окремих сторінок-слайдів. Їх можна ставити в чергу в довільному порядку. Презентація зберігається традиційним способом у файл із розширенням ".notebook". Отже, готувати матеріали до уроку з використанням інтерактивної дошки можна на будь-якому комп'ютері, де встановлена певна програма. Потім створений файл-презентацію треба перемістити на ПК, безпосередньо з'єднаний з інтерактивною дошкою, і... успіх уроку гарантований. На відміну від звичайної презентації, кожна сторінка Notebook у процесі уроку інтерактивна. Що це означає? А те, що з нею можуть працювати й учитель, і учні, змінюючи її зміст, вносячи будь-який текст, переміщаючи, видаляючи та додаючи різні об'єкти за допомогою набору наданих інструментів.

І все це безпосередньо біля дошки! Просто треба звикнутися з думкою: якщо ви як учитель, працюючи у програмі за комп'ютером, усі дії виконуєте мишкою, то на інтерактивній дошці ті ж самі дії роблять або спеціальні маркери, або взагалі будь-який предмет, що не дряпає дошку. У тому числі й палець, хоча з естетичної та гігієнічної точок зору це якось... не зовсім, щоб зовсім, але.. чому б і ні!

Перед учителем, який має за мету включити до практики своєї роботи використання інтерактивної дошки, послідовно постають такі задачі:
технічно навчитись працювати в певному середовищі Notebook;
опанувати практичні прийоми роботи безпосередньо з дошкою;
методично грамотно застосувати отримані вміння при підготовці та проведенні свого уроку чи позакласного заходу.

Останнє не тільки найбільш складне, а й найбільш цікаве. Просто здорово, якщо весь процес освоєння Notebook і прийомів роботи з дошкою буде супроводжуватись хай маленькими, але власними методичними відкриттями. Упоравшись із кожним новим інструментом, наданим програмою, учитель має ставити собі запитання: а як це можна застосувати на моєму уроці, в якій спосіб, а головне - для чого?

Можна починати... На черзі робота з панеллю інструментів інтерактивної дошки. Вона містить інструменти, що дозволяють:
Працювати зі сторінками - перейти до попередньої, перейти до наступної, вставити нову сторінку.
Зберегти сторінки та файли.
Вставити те, що попередньо скопіювали в буфер.
Скасувати попередню дію.
Видалити попередньо виділений об'єкт.
Затемнити сторінку, тобто вставити шторку, що закриває всю сторінку або її частину. Цю шторку можна у процесі уроку відкривати-закривати в напрямках униз і праворуч-ліворуч.
Перейти до повноекранного режиму, при цьому слайд займає весь екран.

У вашому арсеналі для роботи такі інструменти, як:
"Захоплення екрана", дуже могутній і зручний інструмент. "Захоплена" ділянка негайно вставляється на поточну чи наступну сторінку Notebook.
"Вибір", що дозволяє виділити відразу кілька об'єктів для їх подальшої зміни.
"Перо". Уявіть, що у вас у руках просто олівець чи крейда, якими ви можете малювати та писати все, що завгодно. При цьому є можливість вибору "Художнє перо". Той же олівець, але тепер він малює різними способами.
"Ластик". Усе, що намальовано й написано пером чи художнім пером, можна ним стерти.
"Лінія", за допомогою якого проводимо прямі лінії.
"Фігури" - дозволяє вставити на сторінку фігури різних видів. При цьому існує можливість їх редагування.
"Текст" дозволяє вибрати параметри тексту й надрукувати його в рамці напису.
Колір контуру й заливання. Можна виділити будь-як фігуру, що намальована інструментами "Лінія", "Фігура", та за допомогою цього значка змінити кольори їх заливання.
"Прозорість" дозволяє вибрати ступінь прозорості при накладенні об'єктів.
"Властивості лінії" дозволяє змінити товщину лінії, її вигляд, вид початку й кінця лінії.

Засвоїти всі перелічені інструменти нескладно - достатньо кількох годин практики за комп'ютером і біля інтерактивної дошки. Але панель інструментів - не єдина можливість вставки чого-небудь на слайди. До ваших послуг велика колекція готових об'єктів - це картинки та фото, тіла, карти, креслення, інтерактивні об'єкти (флеш-роліки) тощо. Колекція дає багаті можливості для використання, причому стандартна колекція може поповнюватися за рахунок додавання власних колекцій учителя-користувача.

СУЧАСНИЙ УРОК МУСИТЬ БУТИ ІНТЕРАКТИВНИМ

Можливості інтерактивної дошки нагадують дитячу іграшку - калейдоскоп. Із кожним поворотом маленькі різнобарвні скельця складаються в новий візерунок. Робота вчителя в режимі інтерактивної технології перетворюється на захоплюючу навчальну палітру, розбудовуючи під умілою рукою педагога справжнє сучасне навчальне середовище. Учитель у цьому середовищі знаходить калейдоскоп ідей, що допоможуть конструювати авторські уроки, створюючи свій неповторний професійний методичний візерунок.

Редакція журналу "Відкритий урок" звернулась до вчителів київських шкіл із запитанням "Який урок вони вважають дійсно сучасним?". Ми отримали різноманітні відповіді, а найбільш удалою та ємною редакція вважає таку:
Сучасний урок - це передбачуване співробітництво творчо працюючого вчителя й активного думаючого учня, де вчитель використовує демократичний особистісно зорієнтований підхід, а навчальна діяльність має вмотивований характер, що підтримується розумно використаними інтерактивними комп'ютерними технологіями.

Сторінка підготовлена за сприяння фірми "АВ-ПРО".

Стаття журналу "Відкритий урок: розробки, технології, досвід"



За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 02.12.2009
Переглядів: 1181 | Додав: af1311 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: